Icecast

Ponieważ Icecast2 jest rozpowszechniany na licencji GNU GPL 2 a niniejsza dokumentacja powstała na bazie oryginalnej, również na tej samej licencji, udostępnianie tłumaczenia na zasadach CC byłoby naruszeniem zapisów GPL. Nie wiem jak mam interpretować udostępnienie źródeł, wszak jest to czysty tekst i parę grafik zrobionych w GIMP-ie nawet bez udziału warstw, niemniej nie mam obiekcji co do kopiowania, zmieniania tego dokumentu czy jakiegokolwiek innego traktowania go zgodnie z zapisami GPL 2.

Icecast jest serwerem mediów strumieniowych, który został stworzony przez fundację Xiph.org. Icecast obsługuje m.in. formaty Vorbis, MP3, AAC, Theora, NSV. Program jest dostępny na licencji GPL w wersjach dla systemów GNU/Linux, FreeBSD, Windows.

Icecast jest rozpowszechniany na zasadach publicznej licencji GNU (GNU GPL), version 2. Kopia licencji powinna być dołączona w pliku COPYING wraz z oprogramowaniem.

Wymagania

UWAGA: Icecast może być skompilowany bez pakietu curl, jednak uniemożliwi to publikację serwera w katalogach publicznych.

Pakiety RPM

Ta sekcja dotyczy tylko systemów obsługujących pakiety RPM.

Aby zbudowac/skompilować Icecasta, należy zainstalować biblioteki w wersji devel pakietów RPM dla każdego z pakietów prerequisite, wraz z normalnymi pakietami dla każdego z nich.

Odwiedź stronę każdego z pakietów prerequisite, aby znaleźć adresy potrzebnych zasobów.

Kompilacja i instalacja

Aby skompilować Icecast w systemie Unix, wykonaj poniższe polecenia:

Uruchom:

./configure
make
make install

…aby skompilować i zainstalować tą wersję.

W folderze /usr/local/etc (UNIX) lub w folderze roboczym (Win32) zostanie umieszczony przykładowy plik konfiguracyjny - icecast.xml.

Dokumentacja jest dostępna w folderze doc, po otwarciu pliku doc/index.html w przeglądarce.

W razie kłopotów proszę pisać do nas pod adresem icecast@xiph.org lub icecast-dev@xiph.org, albo też wejść na kanał #icecast (irc.freenode.net).

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License